Δραστηριότητες για την 25η Μαρτίου
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ
Οι δραστηριότητες είναι προαιρετικές. Επίσης οι μαθητές μπορούν να κάνουν και δραστηριότητες και των άλλων τάξεων αφού ολοκληρώσουν τις δικές τους.
1) Αναζήτησε πληροφορίες για τους ήρωες της επανάστασης στα παρακάτω links:
Πληροφορίες για τον Κολοκοτρώνη
Πληροφορίες για τον Καραϊσκάκη
Πληροφορίες για τον Ανδρούτσο
Πληροφορίες για τον Κανάρη
Πληροφορίες για τον Διάκο
Πληροφορίες για την Μπουμπουλίνα
Πληροφορίες για τον Μπότσαρη
Πληροφορίες για τον Διονύσιο Σολωμό
2) Διάλεξε όποιον ήρωα θέλεις και γράψε μια παράγραφο όπου θα μας πληροφορείς για αυτόν/αυτήν.
3) Κάνε μια ζωγραφιά με τον αγαπημένο σου ήρωα και γράψε ένα σύνθημα για την επανάσταση του 1821.
4) Αφού διαβάσεις το κείμενο «Ο αγωνιστής με την πένα», απάντησε στην ερώτηση: «Τι οφείλουμε στους ήρωες και γιατί;» (το κείμενο θα το βρεις στο τέλος του άρθρου, ως συνημμένο αρχείο)
5 ) Στο παρακάτω απόσπασμα να σημειώσεις τι μέρος του λόγου είναι οι κιτρινισμένες λέξεις (ρήμα, άρθρο, ουσιαστικό, επίθετο).
6) Πώς αντιλαμβάνεσαι το νόημα του παραπάνου αποσπάσματος;
7) Να κλίνεις τη φράση: «το πολεμικό όπλο».
8) Να κλίνεις το ρήμα «αγωνίζομαι» στον Ενεστώτα.
Α ΤΑΞΗ
Οι μαθητές της Α τάξης θα ανατρέξουν στη σελίδα 40 του Βιβλίου Μαθητή της Γλώσσας και θα εφαρμόσουν στο κείμενο “Ύμνος εις την ελευθερία” την τεχνική του caviardage. Συγκεκριμένα, οι μαθητές διαβάζουν το ποίημα, κυκλώνουν τις λέξεις κλειδιά (λέξεις που έχουν σχέση με τον τίτλο) και κατόπιν ζωγραφίζουν ως φόντο μια εικόνα από τη φαντασία τους, αφήνοντας βέβαια απ’ έξω τις κυκλωμένες λέξεις. Για περισσότερες πληροφορίες και οπτικό υλικό μπορείτε να ανατρέξετε στον παρακάτω σύνδεσμο της ιστοσελίδας του σχολείου μας. http://2dim-anavyss.att.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/drastiriotites/sx-etos-18-19/diethni-programmata-18-19/erasmus-18-19/draseis-erasmus/648-caviardagesisi
Τις κυκλωμένες λέξεις τις αντιγράφουν σε ένα πρόχειρο τετράδιο τη μία κάτω από την άλλη και δίπλα σε καθεμία γράφουν μία νέα λέξη που αρχίζει με το ίδιο γράμμα της λέξης.
Β ΤΑΞΗ
Οι μαθητές της Β΄ τάξης θα ανατρέξουν στο βιβλίο της Γλώσσας, στη σελίδα 21, στο κείμενο «Το μήνυμα του Κολοκοτρώνη». Αφού διαβάσουν προσεκτικά το κείμενο θα πρέπει να εντοπίσουν και να κυκλώσουν όσες λέξεις θεωρούν σημαντικές μέσα στο κείμενο, δηλαδή τις λέξεις- κλειδιά και να τις κυκλώσουν (δεν υπάρχει σωστή και λάθος επιλογή, κάθε παιδί μπορεί να κυκλώσει τις λέξεις που θεωρεί εκείνο σημαντικές).
Στη συνέχεια, θα πρέπει να γράψουν στο τετράδιό τους τις λέξεις που επέλεξαν, σε λίστα και να προσπαθήσουν να βρουν άλλες λέξεις που να είναι συνώνυμες και αντίθετες με τις αρχικές λέξεις.
Επίσης, θα πρέπει να σχηματίσουν μία πρόταση με καθεμία από τις λέξεις που έχουν κυκλώσει.
Αφήνοντας την φαντασία τους ελεύθερη, μπορούν να σκεφτούν και να δημιουργήσουν μια δική τους ιστορία, χρησιμοποιώντας όσο περισσότερες από τις κυκλωμένες λέξεις μπορούν.
Τέλος, κάθε παιδί μπορεί να δημιουργήσει μια ζωγραφιά, εμπνευσμένη από τις λέξεις που κύκλωσε την οποία μπορεί να ζωγραφίσει πάνω στο βιβλίο του, καλύπτοντας όλη τη σελίδα του κειμένου, ακόμη και το τμήμα που είναι γραμμένο, φτιάχνοντας μια πρωτότυπη εικαστική δημιουργία.
Γ ΤΑΞΗ
Εν όψει της Εθνικής μας Επετείου, οι μαθητές/τριες καλούνται να δημιουργήσουν μία αφίσα που να σχετίζεται με το θέμα. Πιο αναλυτικά, οι μαθητές/τριες αφού μελετήσουν το προτεινόμενο επισυναπτόμενο υλικό (το οποίο περιλαμβάνει και προαιρετικές ασκήσεις εμπέδωσης) ή/και όποιο άλλο βιβλίο, ταινία, σχολικό εγχειρίδιο τούς παρέχει πληροφορίες για την Ελληνική Επανάσταση για να φέρουν στη μνήμη τους τα γεγονότα, καλούνται στη συνέχεια να δημιουργήσουν σχετικές αφίσες.
Οι επιλογές που έχουν είναι πολλές, όπως να φτιάξουν αφίσες τονίζοντας το απελευθερωτικό μήνυμα, προβάλλοντας κάποιον από τους ήρωες της Επανάστασης και παραθέτοντας πληροφορίες για τη ζωή και τον ρόλο του στην Επανάσταση, κάνοντας κολλάζ, ζωγραφίζοντας κτλ. Στην προσπάθειά τους αυτή μπορεί να τους φανεί χρήσιμο το υλικό που θα βρείτε επισυναπτόμενο.
Καλή έμπνευση και δημιουργία!
Δ ΤΑΞΗ
Για την επετειακή εβδομάδα της 25ης Μαρτίου, η Δ΄ τάξη μπορεί να διαβάσει τα κείμενα της 12ης ενότητας του σχολικού βιβλίου (Γλώσσα (Δ Δημοτικού): Ηλεκτρονικό Βιβλίο, και να εκπονήσει την τελευταία δραστηριότητα σχετικά με τη δημιουργία αφίσας- αφιερώματος για τους ήρωες της επανάστασης. Στην ουσία, κάθε παιδί θα διαλέξει έναν ήρωα από τον κατάλογο των αγωνιστών.
Ε ΤΑΞΗ
Επιλέξτε έναν ήρωα ή μια ηρωίδα της Επανάστασης του 1821 που θαυμάζετε.
Γράψτε την περιγραφή του/της.
Προσπαθήστε να περιέχει, όσο το δυνατόν, περισσότερα στοιχεία τόσο από την εξωτερική του/της εμφάνιση όσο και από τον χαρακτήρα του/της.
Χρήσιμες Συμβουλές
Πληροφορίες μπορείτε να αντλήσετε μέσα από αναζήτηση στο Διαδίκτυο ή από το σχολικό βιβλίο της Γλώσσας (σελ. 89 -93)
Ξεκινώντας την περιγραφή, μην ξεχάσετε να αναφέρετε τι γιορτάζουμε στις 25 Μαρτίου.
Στο κύριο μέρος της περιγραφής μπορείτε να προσθέσετε και δικά σας επίθετα.
Όσον αφορά την εξωτερική εμφάνιση του ήρωα ή της ηρωίδας σας μπορείτε να βοηθηθείτε και να αντλήσετε πληροφορίες από εικόνες στο Διαδίκτυο ή σχολικά βιβλία.
Κλείνοντας την περιγραφή, εξηγήστε τους λόγους που οφείλουμε να τιμούμε κάθε χρόνο τους ήρωες της επανάστασης.
ΣΤ ΤΑΞΗ
Είμαστε εις το «εμείς»
Ένα πράμα μόνον με παρακίνησε κι εμένα να γράψω ότι τούτην την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί, και σοφοί κι αμαθείς και πλούσιοι και φτωχοί και πολιτικοί και στρατιωτικοί και οι πλέον μικρότεροι άνθρωποι· όσοι αγωνιστήκαμεν, αναλόγως ο καθείς, έχομεν να ζήσομεν εδώ. Το λοιπόν δουλέψαμεν όλοι μαζί, να την φυλάμεν κι όλοι μαζί και να μην λέγει ούτε ο δυνατός «εγώ» ούτε ο αδύνατος. Ξέρετε πότε να λέγει ο καθείς «εγώ»; Όταν αγωνιστεί μόνος του και φκιάσει ή χαλάσει, να λέγει «εγώ»· όταν όμως αγωνίζονται πολλοί και φκιάνουν, τότε να λένε «εμείς». Είμαστε εις το «εμείς» κι όχι εις το «εγώ». Και εις το εξής να μάθομεν γνώση, αν θέλομεν να φκιάσομεν χωριόν, να ζήσομεν όλοι μαζί.
Γιάννης Μακρυγιάννης
1. Μπορείτε να αναφέρετε με απλά λόγια πώς εσείς αντιλαμβάνεστε τον λόγο του Μακρυγιάννη;
2. Τι σκέψεις και ποια συναισθήματα σας γεννά το απόσπασμα;
3. Στο απόσπασμα γίνεται μια αντιπαραβολή του “ατομικού” με το “συλλογικό”. Ποιες ομοιότητες βρίσκετε σε σχέση με τη σύγχρονη πραγματικότητα; Μπορείτε να αναφέρετε κι άλλα παραδείγματα από την ελληνική ιστορία;
4. Να ζωγραφίσετε ή να γράψετε ένα ποίημα ή ένα κείμενο (μέχρι 200 λέξεις) σχετικά με το νόημα του αποσπάσματος ή της εικόνας που αυτό σας δημιουργεί.
ΑΓΓΛΙΚΑ
ΣΤ΄ τάξη: Γράψτε ένα acrostic poem (ακροστοιχίδα) με τη φράση WE ARE STAYING HOME
Ε΄ τάξη: Γράψτε μια λίστα με τα Do's and Don'ts (τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε) για να είμαστε ασφαλείς από την επιδημία
Γ΄ και Δ΄ τάξεις: Δημιουργείστε ένα κολάζ με τίτλο WE ARE STAYING HOME (Μένουμε σπίτι)
ΤΠΕ
Για τις δραστηριότητες της πληροφορικής θα θέλαμε, εάν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, να εγκαταστήσουν οι μαθητές στους υπολογιστές τους τα λογισμικά που αναφέρονται παρακάτω τα οποία είναι Ελεύθερα Λογισμικά (ΕΛ) άρα δεν απαιτείται κανένα κόστος και «τρέχουν» κάτω από όλα τα γνωστά Λειτουργικά Συστήματα, Linux, Windows, iOS. Καλό θα ήταν επίσης το κατέβασμα των συγκεκριμένων προγραμμάτων να γίνει από τα links που σας παραθέτουμε ώστε να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα κατέβει μαζί και κάποιος ιός.
Α τάξη:
1. το tuxpaint,
από: http://www.tuxpaint.org/?lang=el
Α – Β – Γ- Δ – Ε - Στ τάξη :
1. Το Libre Office,
από https://el.libreoffice.org/download/
Εάν υπάρχει ήδη εγκατεστημένο το Microsoft Office είμαστε εντάξει εκτός και αν επιθυμούν οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν το LibreOffice που το χρησιμοποιούμε άλλωστε στο εργαστήριο πληροφορικής.
2. Ένα browser για σερφάρισμα στο internet.
Οι Α-Β-Γ τάξεις θα εξασκηθούν στην Επεξεργασία Κειμένου (Libre Office Writer / Microsoft Word).
Δ – Ε - Στ τάξη :
Επίσης, οι τάξεις αυτές, να εγκαταστήσουν το Scratch 3.0 (Scratch Offline Editor / Scratch Desktop)
απότο official site του MIT: https://scratch.mit.edu/download
Η Δ’ και η Ε’ τάξη θα ασχοληθούν στις επόμενες δραστηριότητες με το Scratch (δημιουργία παιχνιδιού) και το internet. Η Στ' τάξη με το Libre Office Calc (ή εναλλακτικά με το Microsoft Excel).
ΤΜΗΜΑ Γερμανικών της ΣΤ' τάξης
Στο πλαίσιο του μαθήματος των Γερμανικών έχουμε χρησιμοποιήσει στην τάξη μία εφαρμογή Web 2.0 (LearningApps) που υποστηρίζει διαδικασίες μάθησης και διδασκαλίας με μικρές διαδραστικές ασκήσεις και διαδραστικά παιχνίδια. Οι μαθητές μπορούν να μπουν με κωδικούς που τους έχω δώσει και τις ασκήσεις και τα παιχνίδια τα δημιουργώ εγώ, οπότε το περιεχόμενο είναι ελεγχόμενο.
Σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία που τα παιδιά μένουν μακριά από το σχολείο προτείνω στους μαθητές των Γερμανικών να επισκεφτούν την ιστοσελίδα www.learningapps.org με σκοπό να κρατήσουν την επαφή με τη γερμανική γλώσσα με παιγνιώδη τρόπο.
Στην περίπτωση που κάποιοι μαθητές έχουν ξεχάσει είτε το Loginname ή/και το Password είτε το πώς λειτουργεί η εφαρμογή μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου στη διεύθυνση e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Οι δάσκαλοι του σχολείου