Εσωτερικός Κανονισμός 2021-22




ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 

Σήμερα 27/09/2021, ημέρα Δευτέρα και ώρα 13:35 συνήλθε το Σχολικό Συμβούλιο του 2ουΔημοτικού Σχολείου Αναβύσσου για να συζητήσει και να αποφασίσει για τον Εσωτερικό κανονισμό του Σχολείου. Η Διευθύντρια εισηγήθηκε και επικαιροποίησε τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με την (13423/ΓΔ4/ΦΕΚ 491/Β/9-2-2021) Υ.Α. τουΥ.ΠΑΙ.Θ. Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας της σχολικής μονάδας είχε συνταχθεί με Πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων από την έναρξη λειτουργίας του σχολικού έτους. Μετά από συζήτηση το Σχολικό Συμβούλιο αποφάσισε να εισηγηθεί προς έγκριση στον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του 5ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. τον παρακάτω Εσωτερικό κανονισμό:

 

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ: ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

 

Πρωταρχικός σκοπός του διδακτικού προσωπικού του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αναβύσσου είναι ένα ανοιχτό σχολείο στην κοινωνία. Ο προγραμματισμός και η οργάνωσή του στοχεύει στην εύρυθμη και ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας. Μέσα από δράσεις και συνεργασίες με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, τους τοπικούς φορείς αλλά και με άλλους φορείς, όπως το Αειφόρο Σχολείο, τα Οικολογικά Σχολεία και τα ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus +, σχεδιάζεικαι υλοποιεί πολιτικές στην κατεύθυνση ενός συμπεριληπτικού σχολείου ίσων ευκαιριών που επιδιώκει την καταπολέμηση των ανισοτήτων, τον σεβασμό και αποδοχή της διαφορετικότητας και την ανάδειξη των δημοκρατικών αρχών.

Στόχος μας είναι το σχολείο μας να ενδυναμώνει τους μαθητές/τριες σε όλους τους τομείς, γνωστικούς - ψυχικούς-συναισθηματικούς και κοινωνικούς προσφέροντάς τους όλα τα απαραίτητα και αναγκαία εφόδια για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους ώστε στο μέλλον να γίνουν οι ενεργοί πολίτες με υψηλές πανανθρώπινες αξίες.

Για την επίτευξη των στόχων μας η άμεση επικοινωνία και η αγαστή συνεργασία με τους γονείς αποτελούν προτεραιότητα στη σχολική μας μονάδα. Ο καθένας μέσα από τον διακριτό ρόλο του συντελεί στην εξομάλυνση των αρνητικών φαινομένων και εξασφαλίζει ένα ήρεμο, φιλικό και δημιουργικό παιδαγωγικό κλίμα.

Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

 

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας περιλαμβάνει τους κανόνες που διέπουν τη σχολική ζωή. Εξασφαλίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις όλων των εμπλεκόμενων της σχολικής κοινότητας, μαθητές-εκπαιδευτικούς-γονείς, και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την απρόσκοπτη και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου.

Μέσω του συμφωνημένου Εσωτερικού Κανονισμού του σχολείου μας, επιδιώκεται:

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο που να διευκολύνει το εκπαιδευτικό έργο

  • Να καλλιεργείται το κατάλληλο παιδαγωγικό κλίμα

  • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία των μαθητών/τριών

Λειτουργία του Σχολείου

Το ωρολόγιο πρόγραμμα του πρωινού και του ολοήμερου διαμορφώνεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ.

Συγκεκριμένα:

Υποχρεωτικό πρωινό ωρολόγιο πρόγραμμα

Προσέλευση μαθητών/τριών 8:00 έως 8:15 π.μ.

Λήξη μαθημάτων και αποχώρηση μαθητών/τριών 13:15

Ολοήμερο πρόγραμμα (Η ώρα αποχώρησης του δηλώνεται από τον γονέα με την αίτηση εγγραφής των μαθητών στο ολοήμερο).

Έναρξη 13:20

Πρώτη αποχώρηση 15:00

Λήξη ολοήμερου 16:00

Πρωινή Ζώνη (ισχύει μόνο για τους εγγεγραμμένους στο ολοήμερο πρόγραμμα και κατόπιν δήλωσης των γονέων)

Προσέλευση από τις 7:00 π.μ. έως τις 7:15 π.μ.

Η εκπρόθεσμη αίτηση εγγραφής στο ολοήμερο γίνεται κατόπιν έγκρισης από τη Διεύθυνση ΠΕ Εκπαίδευσης Αν. Αττικής, εφόσον υπάρχει η δυνατότητα εγγραφής στο ολοήμερο (κενές θέσεις). Οι μαθητές/τριες που είναι εγγεγραμμένοι στο ολοήμερο παρακολουθούν καθημερινά υποχρεωτικά το πρόγραμμα. Σύμφωνα με το Π.Δ.79/2017, του Υπουργείου Παιδείας, κατά τη διάρκεια προσέλευσης ή αποχώρησης των μαθητών δεν παρευρίσκεται κανένας γονέας χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου εκτός από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, καθώς επίσης δεν πραγματοποιείται ενημέρωση των γονέων & κηδεμόνων.

1. Προσέλευση – Παραμονή στο σχολείο - Αποχώρηση

Προσέλευση

Η προσέλευσηστο σχολείοτο πρωί πραγματοποιείται από τις 8:00 έως τις 8:15 π.μ.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί προσέρχονται καθημερινά στις 8:00 π.μ. με εξαίρεση την ημέρα που διδάσκουν στο Ολοήμερο πρόγραμμα. Οι εφημερεύοντες υποδέχονται τους μαθητές της Α-Β-Γ τάξης στην είσοδο του ολοήμερου και τους μαθητές της Δ-Ε-ΣΤ, καθώς και του σχολικού λεωφορείου στην κεντρική είσοδο. Η ώρα προσέλευσης και αποχώρησης πρέπει να τηρείται σχολαστικά για την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία της σχολικής μας μονάδας. Μαθητές που προσέρχονται με καθυστέρηση, εισέρχονται στην τάξη με συστάσεις προς τους ίδιους τους μαθητές και τους γονείς για την έγκαιρη προσέλευσή τους. Οι μαθητές της Α τάξης συγκεντρώνονται κατά την πρωινή τους προσέλευση στην αίθουσα σίτισης όπου επιτηρούνται από τους διδάσκοντες την 1η ώρα. Οι πόρτες 8:15 π.μ.κλειδώνουν για λόγους ασφάλειας. Οι μαθητές κατά την προσέλευσή τους από τις 8:00 π.μ. εισέρχονται κατευθείαν στις αίθουσες διδασκαλίας, όπου τους υποδέχονται οι διδάσκοντες εκπαιδευτικοί την πρώτη ώρα. Η πρωινή προσευχή πραγματοποιείται στις 8:15 π.μ. εντός της αίθουσας διδασκαλίας. Η είσοδος των γονέων επιτρέπεται μόνο κατόπιν επικοινωνίας με τη Διευθύντρια ή την υποδιευθύντρια του σχολείου, αφού ολοκληρωθεί η προσέλευση των μαθητών το πρωί ή αποχώρηση στη λήξη των μαθημάτων. Η καθυστερημένη προσέλευση ή αποχώρηση των μαθητών/τριών δημιουργεί προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και το διδακτικό έργο των εκπαιδευτικών.

Αποχώρηση από το Σχολείο

Η αποχώρηση των μαθητών/τριών στις 13:15 πραγματοποιείται και από τις δύο εξόδους του σχολείου ως εξής:

  • Οι Α-Β-Γ τάξεις από την έξοδο του ολοήμερου
  • Οι Δ-Ε-ΣΤ τάξεις από την κεντρική έξοδο από την οποία αποχωρούν και οι μαθητές/τριες του σχολικού λεωφορείου.
  • Η αποχώρηση των μαθητών/τριών πραγματοποιείται συντεταγμένα ανά τμήμα με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών της 6ης διδακτικής ώρας ανεξάρτητα από τους εφημερεύοντες που βρίσκονται στις θύρες εισόδου-εξόδου.

 Η αποχώρηση των φοιτούντων μαθητών/τριών στο ολοήμερο πρόγραμμα πραγματοποιείται από την έξοδο του ολοήμερου. Οι έκτακτες πρόωρες αποχωρήσεις μαθητών/τριών επιτρέπονται αποκλειστικά με τη συνοδεία των γονέων και κηδεμόνων τους ή άλλου προσώπου που έχει οριστεί από τους γονείς, κατόπιν προηγούμενης ενημέρωσης του σχολείου. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο γονέας ή όποιο πρόσωπο παραλαμβάνει τον μαθητή/τρια συμπληρώνει και υπογράφει υπεύθυνη δήλωση πρόωρης αποχώρησης. Οι μαθητές που θα αποχωρούν μόνοι τους από το σχολείο, μετά το πέραςτων μαθημάτων,οφείλουν να προσκομίσουν σχετική Υπεύθυνη Δήλωση των γονέων & κηδεμόνων τους. Κατά τη διάρκεια της προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών κανένας γονέας δεν εισέρχεται στον χώρο του σχολείου. Την ώρα αυτή κανένας γονέας ή κηδεμόνας δεν μπορεί να απασχολεί τον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό, προκειμένου να ενημερώνεται για την πρόοδο του τέκνου του. Οι γονείς προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών/τριών χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Χρήση του σχολικού λεωφορείου μπορούν να κάνουν μόνο οι μαθητές των οποίων οι γονείς έχουν υποβάλει σχετικό αίτημα στο σχολείο.

Σε περίπτωση εγγεγραμμένου μαθητή στο σχολικό λεωφορείο που ο γονέας επιθυμεί να παραλάβει για έκτακτο λόγο ο ίδιος τον μαθητή και να μην αποχωρήσει με το σχολικό λεωφορείο, οφείλει να βρίσκεται πριν τη λήξη των μαθημάτων 13:15 έξω από το σχολείο διαφορετικά ο μαθητής θα επιβιβάζεται στο σχολικό.

Παραμονή στο σχολείο

  • Οι μαθητές/τριες στα διαλείμματα βρίσκονται σε οριοθετημένους χώρους του προαυλίου ανά τμήματα.
  • Έχουν οριστεί με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων αυξημένες εφημερίες, συγκεκριμένα έξι εφημερεύοντες ανά ομάδα τάξεων, εκ των οποίων ο ένας εφημερεύων ελέγχει την είσοδο των μαθητών/τριών στις τουαλέτες.
  • Οι πόρτες των αιθουσών διδασκαλίας σε κάθε διάλειμμα κλειδώνονται από τον διδάσκοντα.
  • Οι μαθητές/τριες εξέρχονται για διάλειμμα παρατεταγμένοι σε δυάδες με τη συνοδεία του διδάσκοντα.
  • Οι μαθητές/τριες οφείλουν να έχουν πάρει μαζί τους τα πράγματά τους πριν βγουν για διάλειμμα, διότι κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων δεν επιτρέπεται η είσοδός τους στο διδακτήριο.
  • Οι 3 πόρτες εισόδου-εξόδου στον αύλειο χώρο κλειδώνονται στα διαλείμματα και παραμένει μόνο μία ανοιχτή για την είσοδο των μαθητών/τριών στην τουαλέτα του ισογείου, η οποία εποπτεύεται από τον εφημερεύοντα.
  • Σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες οι μαθητές κάνουν διάλειμμα εντός του διδακτηρίου σε συγκεκριμένους χώρους ανά τμήμα με αύξηση του αριθμού των εφημερευόντων ή μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας με τον διδάσκοντα.
  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα στους μαθητές/τριες από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.
  • Με το πέρας του διαλείμματος οι μαθητές/τριες προσέρχονται και παρατάσσονται στους οριοθετημένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τμήμα, όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα για να εισέλθουν στην αίθουσα διδασκαλίας.
  • Το διάλειμμα είναι χρόνος ικανοποίησης βιολογικών αναγκών (φαγητό-νερό-πλύσιμο χεριών-τουαλέτα) και χρόνος αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών.
  • Λόγω των ειδικών συνθηκών στα διαλείμματα οι μαθητές/τριες παίζουν παιχνίδια που δεν απαιτούν σωματική επαφή, όπως το κυνηγητό.
  • Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους παιχνίδια ή πολύτιμα αντικείμενα.
  • Η χρήσηκαι ηκατοχή κινητώντηλεφώνων ήάλλων πολυμέσων απαγορεύεται ρητάαπό το
  • ΥπουργείοΠαιδείας,τόσοστονχώροτουσχολείουόσοκαισεεξωσχολικέςδραστηριότητες (εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψειςκ.τ.λ.).
  • Κατά την παραμονή των μαθητών στο σχολείο τηρούνται απαρέγκλιτα όλα τα προβλεπόμενα μέτρα και οδηγίες του ΕΟΔΥ, όπως τήρηση αποστάσεων, χρήση μάσκας, χρήση αντισηπτικών, σχολαστική καθαριότητα του διδακτηρίου και του αύλειου χώρου, προσανατολισμός των θρανίων, έλεγχος των αυτοδιαγνωστικών ελέγχων των μαθητών και εκπαιδευτικών δύο φορές την εβδομάδα κάθε Τρίτη και Παρασκευή, αερισμός αιθουσών.
  • Έχει προβλεφθεί ειδικός χώρος αναμονής μαθητών που κρίνονται ως ύποπτα περιστατικά με όλα τα απαιτούμενα υγειονομικά υλικά. Στις περιπτώσεις αυτές ειδοποιούνται άμεσα οι γονείς, οι οποίοι θα πρέπει να παραλάβουν τα τέκνα τους.
  • Οι μαθητές/τριες κάθε Τρίτη και Παρασκευή υποχρεωτικά επιδεικνύουν τη Βεβαίωση του αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου στον διδάσκοντα της πρώτης διδακτικής ώρας. Σε περίπτωση που ο μαθητής/τρια απουσιάζει την Τρίτη ή την Παρασκευή οφείλει να επιδείξει τη Βεβαίωση την πρώτη ημέρα της επιστροφής του στο σχολείο μετά την απουσία του.

Φοίτηση μαθητών/τριών

  • Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος ιδίως τηρούν την ώρα της έναρξης των μαθημάτων και συμμετέχουν στιςεκδηλώσεις καιτις δράσειςτου σχολείου.
  • Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνο όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια ήέκτακτα οικογενειακά γεγονότα). Η αναίτια ελλιπής φοίτηση δυσχεραίνει την πρόοδο του μαθητή/τριας και την ουσιαστική και τυπική ευθύνη για τη φοίτηση των μαθητών/τριών φέρουν κατά νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.
  • Σε περίπτωση πολυήμερης απουσίας μαθητή/τριας, ο γονέας οφείλει να ενημερώσει το σχολείο
  • Οι απουσίες των μαθητών/τριών καταχωρούνται καθημερινά στο πληροφοριακό σύστημα myschool του ΥΠΑΙΘ.
  • Οι μαθητές έχουν λάβει όλα τα τεύχη των διδακτικών βιβλίων από τους δασκάλους τους και καθημερινά θα έχουν στην τσάντα τους τα βιβλία και τα τετράδια βάσει του ωρολογίου τους προγράμματος και τις οδηγίες του εκάστοτε εκπαιδευτικού.
  • Η απώλεια φωτοτυπιών-ανακοινώσεων-βιβλίων δεν αναπληρώνεται. Οι μαθητές/τριες πρέπει να υιοθετούν στάση υπευθυνότητας για τα πράγματά τους.
  • Για τησυμμετοχή στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και τις αθλητικές δραστηριότητες του Σχολείου, είναι υποχρεωτική η προσκόμιση του ΑΔΥΜ (Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή) για τους μαθητέςτων Α΄ καιΔ΄τάξεων έως τις 30 Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους.

2. Συμπεριφορά μαθητών/θμιας τριών-Παιδαγωγικός έλεγχος

Αποκλίσεις μαθητών/τριών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον/στη συμμαθητή/τρια θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Η αντιμετώπιση της μη αποδεκτής συμπεριφοράς δεν είναι μόνο υπόθεση του σχολείου αλλά και των γονέων.Για τον σκοπό αυτό οι αρνητικές συμπεριφορές επιλύονται:

  • μέσα από την αγαστή συνεργασία του σχολείου με τους γονείς.

  • μέσα από έκτακτες και τακτικές παιδαγωγικές συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων

  • με τη λήψη επιπρόσθετων μέτρων (αυξημένες εφημερίες, διακριτική παρακολούθηση μαθητή/τριας

  • άμεση παρέμβαση του εφημερεύοντα σε όποιο περιστατικό παρατηρηθεί κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.

  • με συζήτηση μέσα στην τάξη για τα προβλήματα που τους απασχολούν και μέσω του διαλόγου και της πειθούς επιδιώκουν την αλλαγή στάσης και τη βελτίωση των μεταξύ τους σχέσεων.

  • μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που υλοποιεί η σχολική μονάδα, τα εργαστήρια δεξιοτήτων και τη συμμετοχή της σε ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus +.

Σε καμία περίπτωση που μαθητής/τρια εκδηλώνει αρνητική συμπεριφορά, δεν απομακρύνεται από την αίθουσα διδασκαλίας και δεν παραμένει σε χώρο χωρίς την εποπτεία εκπαιδευτικού. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς για οποιοδήποτε περιστατικό προκύπτει μεταξύ τους και δεν έχει υποπέσει στην αντίληψή του εκπαιδευτικού, προκειμένου να γίνεται άμεση παρέμβαση. Κανένας γονέας δεν επιτρέπεται να απευθύνει συστάσεις ή να κάνει παρατηρήσεις σε άλλον μαθητή/τρια εντός του σχολικού χώρου, κατά την προσέλευσή του στο σχολείο ή και κατά την αποχώρησή του. Οι μαθητές/τριες που αποχωρούν με το λεωφορείο οφείλουν να υπακούν στις οδηγίες της συνοδού και να επιδεικνύουν την αντίστοιχη συμπεριφορά. Δεν ενθαρρύνουμε τη βίαιη συμπεριφορά των παιδιών και τους παροτρύνουμε να απευθύνονται πρωτίστως στον εκπαιδευτικό της τάξης και τον εφημερεύοντα. Γονείς και εκπαιδευτικοί συμβάλλουν στη δημιουργία μελλοντικών υπεύθυνων πολιτών μέσω της ορθής καθοδήγησης των μαθητών/τριών στην ανάληψη ευθυνών για τις πράξεις τους.

 3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

 Η σχολική μας μονάδα δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών Βίας και Σχολικού εκφοβισμού. Προτεραιότητα είναι όλα τα μέρη της σχολικής κοινότητας να είναι ενήμερα σχετικά με τον ορισμό του σχολικού εκφοβισμού και τον διαχωρισμό του από άλλα περιστατικά συγκρούσεων. Για την πρόληψη και αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων το σχολείο μας υιοθετεί τις παρακάτω δράσεις:

  • Υλοποιεί σχετικά προγράμματα αγωγής υγείας

  • Συνεργάζεται και εμπλέκει ενεργά τη Σχολική Ψυχολόγο

  • Διατηρεί σταθερή επικοινωνία και αναπτύσσει συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών, όχι μόνο ως προς την μαθησιακή πρόοδό τους, αλλά και ως προς τη γενικότερη ψυχοσυναισθηματική κατάσταση και εξέλιξή τους.

  • Συμμετέχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα + με ανάλογη θεματολογία

  • Γίνονται εκδηλώσεις για την Πανελλήνια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

  • Συνεργάζεται με αρμόδιους φορείς ΚΕΣΥ-Κοινωνικές Υπηρεσίες του Δ. Σαρωνικού- τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου παιδαγωγικής ευθύνης.

Η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ο εγκλεισμός των μαθητών/τριών εξαιτίας της πανδημίας, σύμφωνα με έρευνες αύξησε τα φαινόμενα του ηλεκτρονικού εκφοβισμού. Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η δημιουργία λογαριασμών απαγορεύεται από ανήλικους κάτω των 13 ετών. Σε περίπτωση χρήσης των μέσων αυτών εκτός σχολείου, η ευθύνη βαρύνει αποκλειστικά τον γονέα.Η σχολική μας μονάδα για το θέμα αυτό προβαίνει στις παρακάτω ενέργειες-δράσεις: 

  • Ο εκπαιδευτικός της Πληροφορικής ενημερώνει τους μαθητές/τριες για τους κινδύνους του διαδικτύου και την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.

  • Συμμετέχει σε δράσεις της υπηρεσίας Δίωξης του Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
  • Διοργανώνει συναντήσεις με αρμόδιους φορείς (ΚΕΣΥ-ΔΗΜΟΣ), προκειμένου να ενημερωθούν οι γονείς για τη διαχείριση των μαθητών/τριών που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Αξιοποιεί τον θεσμό της Σχολικής Ψυχολόγου εκπονώντας προγράμματα με τους μαθητές/τριες.

 Η διαμόρφωση ενός δημοκρατικού σχολείου, ενός συμπεριληπτικού σχολείου για όλα ταπαιδιά, που να προάγει την ενεργό συμμετοχή όλων (μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών), νακαλλιεργείεμπράκτωςμετηλειτουργίατουτιςαξίεςτηςσυνεργατικότητας,της αλληλεγγύης,τουαλληλοσεβασμού,τιςανθρωπιστικέςαξίεςτηςκοινότηταςκαιτηςομαδικήςεργασίας,είναιβασικόςπαράγονταςπρόληψηςκαιαποτελεσματικήςαντιμετώπισηςτης βίας καιτου εκφοβισμού.

4. Σχολικές εκδηλώσεις-Δραστηριότητες

Λόγω της πανδημίας και των ειδικών συνθηκών για τον περιορισμό της διασποράς του covid-19 δε θα πραγματοποιούνται κατά το τρέχον σχολικό έτος 2021-22 ανοιχτές εκδηλώσεις στην τοπική κοινωνία και γονείς. Για τον ίδιο λόγο οι διδακτικές εκπαιδευτικές επισκέψεις θα είναι περιορισμένες και σε κοντινές αποστάσεις. Οι δράσεις στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, της υλοποίησης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus +, καθώς και οι εορτασμοί θα πραγματοποιηθούν ενδοσχολικά ανά τμήμα, δια ζώσης ή διαδικτυακά ανάλογα με τις εκάστοτε οδηγίες και εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ.

  • Το σχολείο συμμετέχει:

  • στο Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο

  • Στα Οικολογικά Σχολεία

  • Στην Εταιρία Προστασίας της Φύσης

  • Στο ευρωπαϊκό προγράμμα Erasmus +

  • Και στο πλαίσιο αυτό συνεχίζουμε να συγκεντρώνουμε:

    • Μπαταρίες

    • Άδεια μελανοδοχεία εκτυπωτών και φωτοτυπικών

    • Αποκλειστικά, κουτιά αλουμινίου

 Το σχολείο μας έχει ως στόχο:

  • Να ενισχύει θετικά τους/τις μαθητές/τριες, αναδεικνύοντας τις θετικές συμπεριφορές.

  • Να αναπτύξει οικολογική συνείδηση στα παιδιά.

  • Να θέσει όρια και κανόνες, για την αρμονική συνύπαρξη όλων των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική κοινότητα της σχολικής μας μονάδας.

  • Να καλλιεργήσει την κουλτούρα της αειφορίας στο σχολείο και της δημοκρατίας. 

5. Συνεργασία Σχολείου Οικογένειας & Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

 Ενημέρωση Γονέων & Κηδεμόνων

  • Οι μηνιαίες προγραμματισμένες ενημερώσεις των γονέων για την πρόοδο των τέκνων τους θα πραγματοποιούνται τηλεφωνικά στο τηλέφωνο του σχολείου σε καθορισμένες ώρες και ημέρες που θα οριστούν από τους εκπαιδευτικούς

  • Απαραίτητη θεωρείται η ενημέρωση της Διευθύντριας και των εκπαιδευτικών από τους γονείς &κηδεμόνες για κάθε θέμα που άπτεται του/της μαθητή/τριας και αφορά κάποια «ιδιαιτερότητα» (π.χ.θέματα υγείας, αναπτυξιακών θεμάτων κλπ.).

  • Οι γονείς & κηδεμόνες του σχολείου ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις του Σχολείου για κάθε θέμα που αφορά στο παιδί τους.

  • Οι γονείς ενημερώνουν άμεσα το σχολείο σε περίπτωση αλλαγής στοιχείων επικοινωνίας (τηλέφωνο-ηλεκτρονικό ταχυδρομείο)

  • Οι γονείς και οι κηδεμόνες ενημερώνονται για θέματα που τους αφορούν μέσω του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου και από την ιστοσελίδα του σχολείου.

  • Για οποιοδήποτε έγγραφο χρειάζονται οι γονείς από το σχολείο, το αίτημα και η παραλαβή θαγίνονται ηλεκτρονικά ή με ραντεβού κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης.

  • Η είσοδος των γονέων & κηδεμόνων δεν επιτρέπεται στον χώρο του σχολείου χωρίς προηγούμενη συνεννόηση με τη Διευθύντρια.

  • Οι γονείς δεν παρεμβαίνουν στο εκπαιδευτικό έργο (πχ όγκος μαθημάτων, κατ΄ οίκον εργασίες, διάταξη τάξης). Οι ενέργειες των εκπαιδευτικών συμβαδίζουν με τις οδηγίες του ΙΕΠ, τα αναλυτικά προγράμματα, τις ιδιαιτερότητες της τάξης, τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ με βάση τα επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια.

  • Όποιος γονέας επιθυμεί να εκφράσει κάποιο παράπονο ή δυσαρέσκεια, παρακαλείται να επικοινωνεί προσωπικά με τον εκπαιδευτικό.

  • Οι ενστάσεις ή οι διαφορετικές απόψεις δεν επιλύονται με εντάσεις και συγκρούσεις παρά μόνο με διάλογο και αμοιβαίο σεβασμό.

  • Το σχολείο συνεργάζεται με τους γονείς για την υλοποίηση δράσεων και εκδηλώσεων. 

Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 

Το σχολείο συνεργάζεται με τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων για θέματα που αφορούν στη συντήρηση και τον εξοπλισμό του σχολείου. Συγκαλεί τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων σε συνεδριάσεις Σχολικού Συμβουλίου παρουσία και εκπροσώπων του Δήμου για την επίλυση τεχνικών και λειτουργικών προβλημάτων, προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφάλεια και η υγιεινή της σχολικής κοινότητας. 

6. Ποιότητα του σχολικού χώρου

Οι δάσκαλοι των τμημάτων με την έναρξη του διδακτικού έτους συνδιαμορφώνουν με τους μαθητές/τριες τους κανόνες της τάξης τους, που αφορούν στη συμπεριφορά τους τόσο κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας όσο και τα διαλείμματα. Η φιλοσοφία των κανόνων της τάξης στηρίζεται στον αλληλοσεβασμό, τη συνεργασία και το ομαδικό πνεύμα. Επίσης περιλαμβάνουν τον σεβασμό στον σχολικό χώρο, τον οποίο οφείλουν να διατηρούν καθαρό και καλαίσθητο. Υποχρέωση των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών αποτελεί η ιδιαίτερη φροντίδα και προσοχή που θα πρέπει να επιδεικνύουν στον εξοπλισμό του σχολείου που είναι περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου και Δημόσια Περιουσία.

 Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας : 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιήθηκε, με την εισήγηση της Διευθύντριας τουσχολείου, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία (Υ.Α. 13423/ΓΔ4/ΦΕΚ 491, Β΄/9-2-2021), τιςΣύγχρονες Παιδαγωγικές και Διδακτικές αρχές και αξίες και με τη συμμετοχή όλων των μελών τηςσχολικήςκοινότητας (Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου, και του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων). Η τήρησή του από όλη τη σχολική κοινότητα (μαθητές, μαθήτριες, εκπαιδευτικούς,γονείς και κηδεμόνες), αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης και ομαλής λειτουργίας του σχολείου και συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων του. Θέματα που δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τη Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου σύμφωνα με τις αρχές παιδαγωγικές επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Εσωτερικός κανονισμός υποβάλλεται στον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του 5ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. κ. Μητρόπουλο Γεώργιο, που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου και τον Διευθυντή ΠΕ Αν. Αττικής για σχετική έγκριση.

 

Η Διευθύντρια

 

Κλειδοπούλου Ευτυχία